ШКІЛЬНИЙ ПАРЛАМЕНТ «ЛІДЕР»
Загальні положення
1. Головним органом учнівського самоврядування є Шкільний Парламент. Делегати до ШП обираються голосуванням у кожному класному колективі серед учнів 7-11 класів. Розподіл обов’язків у ШП проходять на першому засіданні.
Вибори проводяться до 15 вересня кожного року.
2. Шкільний парламент є виконавчим органом учнівського самоврядування.
3. Парламент обирається на 1 навчальний рік.
4. Кількісний склад учнівського парламенту становить 6 осіб (Голова+5 голів комісій)
Завдання і зміст роботи Учнівського парламенту
1. Головною метою шкільного парламенту є розвиток духовності, соціальної активності учнів, виховання в них почуття власної гідності, надання їм можливості виявити себе у громадській діяльності.
2. Завдання учнівського самоврядування:
• Сприяти виробленню в учнів почуття господаря своєї школи;
• Формувати вміння співпрацювати на принципах рівності та демократизму;
• Виховувати громадянина, якому притаманне гармонійне поєднання духовного багатства, моральної чистоти та фізичної досконалості;
• Розширювати діапазон діяльності дорослих і дітей як членів єдиного колективу, створювати умови для їхньої співдружності, творчого пошуку.
Діяльність органів самоврядування має демократичний, гуманний характер і спрямована на формування у дітей національної свідомості, духовності, патріотизму, основ моральності, фізичної досконалості, працелюбності, вірності ідеям незалежної і соборної України.
Організація роботи Учнівського парламенту
- Засідання Парламенту проводиться 1 раз на місяць.
- Рішення Учнівського парламенту постійно оголошується на раді командирів класів.
Учнівський парламент і класні колективи
1. Зв’язок Учнівського парламенту із класними колективами здійснюється через лідерів класів, який обирають на класних зборах на початку навчального року.
- На класних зборах ухвалюють рішення щодо діяльності класного колективу, слухають інформацію про рішення Шкільного парламенту, накреслюють конкретні заходи щодо їх виконання.
Педагогічний колектив і Учнівський парламент
1. Педагогічний колектив надає допомогу Шкільному парламенту стосовно згуртування шкільного колективу, розвитку соціально активної особистості, формування її творчих здібностей.
2. Педагог-організатор координує діяльність Шкільному парламенту, дає їй рекомендації щодо вдосконалення роботи, допомагає планувати, аналізувати та підсумовувати роботу.
Основні напрями діяльності органів учнівського самоврядування
До складу Парламенту входить шість центрів:
1. Правовий центр:
здійснює роботу, спрямовану на вироблення в учнів свідомого ставлення до навчання;
сприяє педагогічного коллективу школи у вирішенні питань дисципліни, культури поведінки учнів на перервах, у їдальні, під час спортивних та культурно-масових заходів;
здійснює контроль за відвідуванням учнями школи, зовнішнім виглядом учнів;
контролює роботу чергового класу по школі, виставляє оцінки зачергування.
щотижня проводить моніторинг щоденників поведінки
2. Центр здоров’я та спорту:
забезпечує повноцінний фізичний розвиток дітей, дбає про охорону та зміцнення їхнього здоров’я;
пропагує здоровий спосіб життя (антиалкогольна, антитютюнова, антинаркотична програми);
проводить спортивні ігри на перерві та після уроків;
організовує загально шкільні спортивно-оздоровчі заходи;
щодня контролює якість виконання зарядки і виставляє бали до моніторингу класних колективів
активно сприяє вихованню в дітей обережного поводження з вогнем, проведенню тижнів безпеки життєдіяльності;
проводить ігри, навчання з правил безпеки життєдіяльності;
організовує заняття з профілактики дорожнього травматизму;
3. Центр культури та дозвілля
організовує естетичне виховання учнів;
організовує змістовний відпочинок учнів у позаурочний час, залучаючи їх до проведення вечорів відпочинку, дискотек, днів відкритих дверей, спортивно-оздоровчих заходів, зустрічей, оглядів-конкурсів, фестивалів, концертів, виготовлення атрибутів для оформлення актового залу;
розвиває творчі здібності школярів, залучаючи їх до роботи в гуртках, секціях, учнівських об’єднаннях, творчих групах за інтересами;
прилучає учнів до народної творчості, національної культури;
здійснює заходи національно-патріотичного спрямування;
підбирає матеріали до написання сценаріїв різноманітних свят, вечорів відпочинку, зустрічей;
залучає якомога більше дітей до позаурочної діяльності, організації змістовного дозвілля та відпочинку, до художньої самодіяльності;
4. Патріотичний центр
здійснює координацію роботи волонтерських загонів по класах;
здійснює заходи до Дня людей похилого віку, Дня інваліда, Дня захисту дітей;
організовує зустрічі з ветеранами, учасниками війни;
організовує патріотичні заходи
приймає активно участь у благодійності
відповідає за присутність військовослужбовців на заходах
активізую волонтерську діяльність
5. Прес-центр
забезпечує гласність у діяльності органів учнівського самоврядування;
розвиває у дітей вміння збирати інформацію, обговорювати теми рубрик і матеріалів шкільної газети;
сприяє підвищенню інтересу дітей до життя школи;
інформує учнів, учителів про всі події, які відбуваються в школі, класі; збирає та обробляє дані, надає інформацію щодо подальшої діяльності органів учнівського самоврядування;
збирає матеріал та допомагає у випуску шкільної газети
оформлює плакати, стінгазети, оголошення, проводить конкурси стінгазет, плакатів;
проводять соціологічні опитування щодо думки учнів, вчителів з різних питань шкільного життя;
приймає активну участь у дієвості веб-сайту школи
6. Центр "ЕкоТруд"
Охороняє довкілля, дбає про збереження шкільного майна;
Проводить акції „Затишок”, „Сніг”, „Зробимо нашу школу найкращою”;
Організовує трудові десанти з благоустрою шкільної території;
Слідкує за чистотою приміщень під час проведення шкільних заходів;
Організовує утеплення вікон на зиму, генеральне прибирання приміщень.